Sunday, 24 November 2019


अदृष्टे दर्शनोत्कण्ठा दृष्टे विच्छेदभीरुता ।

नादृष्टेन न दृष्टेन भवता लभ्यते सुखम् ॥ ४०१

Adrushte darshanotkanttha drushte vichcchedabhiruta ।
Nadrushten na drushtena bhavata labhyate sukham ॥

If I do not see you, I have the eagerness to see you, If I see you, I have the fear of separation. Not seeing you and seeing you, I am not able to get any happiness.

नास्ति लोभसमो व्याधिः नास्ति क्रोधसमो रिपुः  ।

नास्ति दरिद्रवतद् दुखं नास्ति ज्ञानात्परं सुखम् ॥ ४०२

Nasti lobhasamo vyadhih nasti krodhasamo ripuh ।
Nasti daridravat dukham nasti jnanatparam sukham ॥

There is no disease equal to greed, there is no enemy equal to anger
There is sadness equal to poverty and there is happiness equal to knowledge.

चामीकरस्य सौरभ्यमम्लानिर्मालतीस्रजम् ।

श्रोतुर्निर्मत्सरत्वं च निर्माणगोचरं विधेः ॥ ४०३

Chamikasya saurabhyamamlanirmalatisrajam ।
Shroturnimatsaratvam cha nirmanagocharam vidheh ॥

Fragrance in Gold, non-withering of Malati flower garlands,
non-envy in a listener are beyond the creation of a creator.

मनःप्रसादः श्रद्धा च तथा करणपाटवम् ।

सहयोत्थानसम्पच्च कर्मणां सिद्धिलक्षणम् ॥ ४०४

Manhprasadah shraddha cha tatha karanapatavam ।
Sahayotthanasampachcha karmanam siddhilakshanam ॥

Clarity of mind, application, skill in doing things, helpers
and a lot of initiative are the means of accomplishing things.

क्षमा दानं क्षमा सत्यं क्षमा यज्ञश्च पुत्रिकाः ।

क्षमा वशः क्षमा धर्मः क्षमयाऽधिष्ठितं जगत् ॥ ४०५

Kshama danam kshama satyam kshama yajnashcha putrikah ।
Kshama vashah kshama dharmah kshamaya adhishtthitam jagat ॥

Forbearance is charity, forbearance is truth, forbearance is sacrifice.
Forbearance is fame, forbearance is dharma, the world is borne by forbearance.

No comments:

Post a Comment