क्रोधमूलो मनस्तापः क्रोधः
संसारबन्धनम् ।
धर्मक्षयकरः क्रोधः तस्मात्क्रोधं परित्यज ॥ २६
धर्मक्षयकरः क्रोधः तस्मात्क्रोधं परित्यज ॥ २६
krodhamulo manastapah krodhah sansarabandhanam
|
dharmakshayakarah krodhah tasmat krodham parityaja ||
dharmakshayakarah krodhah tasmat krodham parityaja ||
Anger is the root of
mental disturbance, it ties one to worldly life
Anger ruins righteous
values, therefore, give up anger
नात्यन्त गुणवत् किञ्चित
नाचाप्यत्यन्तनिर्गुणम् ।
उभयं सर्वकार्येषु दृष्यते साध्वासाधुवा ॥ २७
There is no work which is good in all respects, nor bad in all respects
Both good and bad exist in every work.
न प्रहृष्यति सम्माने नापमाने च कुपयति ।
न कुद्धः परुषं ब्रूयात् स वै साधूतमः
स्मृतः ॥ २८
Na prahrushyati sammane
napamane cha kupyati |
Na kuddhaH parusham bruyat
sa vai sadhutamah smrutah ||
Not overjoyed by honours,
not angry by insults
Does not speak harsh words
when angry, such a person in considered saintly
सुखमापतितं सेव्यं दु:खमापतितं तथा |
चक्रवत् परिवर्तन्ते दु:खानि च सुखानि च || २९
चक्रवत् परिवर्तन्ते दु:खानि च सुखानि च || २९
Sukhamapatitam sevyam dukhamapatitam
tatha |
Chakravat parivartante dukhani cha
sukhani cha ||
Enjoy and bear happiness and sadness
that come your way.
Like in the turning wheel, both
happiness and sadness keep alternating.
यथा हि एकेन चक्रेण न रथस्य
गतिर्भवेत् ।
एवं पुरूषकारेण विना दैवं न सिध्यति ॥ ३०
एवं पुरूषकारेण विना दैवं न सिध्यति ॥ ३०
Yatha hi ekena chakrena na rathasya
gatrbhavati |
Evam purushakarena vina daivam na
sidhyati ||
Just as a chariot cannot move with only
one wheel
One cannot achieve what is destined
without human effort
श्लोक २९ वां किस ग्रन्थमें प्रकाशित है। इसकी जानकारी क्या आप साझा कर सकते है, श्रीमान जी। बड़ी कृपा होगी आपकी।
ReplyDelete